2017. március 10., péntek

Melyik a jobb: A könyv vagy a film?

Sziasztok! Lorina vagyok! Úgy gondoltam, hogy megírom mit gondolok: Könyv vagy film?

Az utóbbi években egyre több film vagy éppen sorozat készül egy jól megírt könyv alapján. Példának okáért a nemrég megjelent Fallen, vagy Before I fall, amit már Amerikában adnak és izgatottan várom mindkét filmet. De ha sorozatokról van szó, hamarosan megjelenik a 13 okom volt,de régebbiek közül a Vámpírnaplók, ami idén fejeződött be.



Bátran kijelenthetem, hogy nagyon felkapottak lettek a könyvadaptációk. Egyrészt érdekes látni, vajon mit hoznak ki egy könyvből, mennyire hiteles, vagy mennyire ragadták meg a könyv lényegét. Van amikor figyelembe veszik a történet főbb részeit, a cselekményét, a karaktereket, de van olyan is (sajnos) amikor teljesen átírják és egy más dolog lesz belőle. Ilyenkor a fangirl-ök kitérnek a hitükből és nézni sem bírják tovább..

Miért?! Nézni sem bírom ....
Ezzel nem azt akarom mondani, ha nem könyv hű egy film akkor már rossz.  Attól függetlenül is lehet jó. Szerintem az a legfontosabb, hogy külön tudjuk választani a könyvet és a filmet egymástól. Szerintem sok jó adaptáció van és ha az embernek nincs kedve elolvasni a könyvet újra, akkor a filmnézés is jó alternatíva, hogy átélje a történetet.



Ez azoknak a legnehezebb, akik olvasták a könyvet és imádták ezért sok reményt fűznek a filmhez és nagy elvárásokkal ülnek be a moziterembe és megesik, hogy sokszor csalódottan távoznak, hiszen a könyvben ez nem így történt, ő nem is így néz ki, ilyen nem is volt a könyvben stb....


Persze nem is várhatjuk el hogy egy másfél órás filmbe belesűrítsenek 300-400 oldalakat. Lehetetlen. A könyv mindig részletesebb, jobban bele megy a részletekbe mint a film.De van nagyon sok jó adaptáció, ami jól átadja a könyv hangulatát és a lényegét, de véleményem szerint lehet akármilyen jó a film a könyv az mindig jobb és szuper illata is van :D .


John Green: Papírvárosok
Ebben az esetben a film jobban tetszett mint a könyv. Ne kövezettek meg, hogy nem tartozom az író rajongótáborába. A könyvnek nagyon tetszett az eleje, viszont a közepe túl lassú volt, (amikor Quentin próbál Margo nyomára bukkani, hogy mégis hol lehet.)
Jelenet a filmből
majd a vége megint izgalmasabb lett, de a befejezés. Azt hittem, hogy egy vicc. Nekem nagyon hiányos volt, hogy beszélgetnek és bumm vége. A film sokkal komplexebb és kerekebb volt, nem volt unalmas és kifejezetten tetszett, hogy tettek bele 1-2 plusz jelenetet.Nálam a film ért el jobb helyezést.
Film: 5/5
Könyv: 3,5/5


Gayle Forman: Ha maradnék
Először a filmet láttam és azt imádom, és azután olvastam el a könyvet, ami szintén nagyon tetszett. Számomra tökéletesen átjött a könyv és szerintem nem is voltak benne nagy változtatások, maximum piti dolgokban. A szereplőket is szimpatikusnak találtam, a helyszínek is jók voltak. Átjöttek az érzelmek is és, hogy mennyire nehéz döntés előtt áll. Maradjon, vagy menjen?
Film: 5/5
Könyv:5/5

Jelenet a filmből

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése