2017. június 7., szerda

Mary E. Pearson: Az árulás csókja

Sziasztok! Lorina vagyok és ma egy olyan könyvről hoztam értékelést, ami belopta magát a szívembe, sőt talán 2017 befutója is lesz, de addig még jócskán van időm. 

Fülszöveg:
EGY HERCEGNŐ KERESI A HELYÉT AZ ÚJJÁSZÜLETETT VILÁGBAN.
Megszökik az esküvője napján. Ősi iratokat lop el a kancellár titkos gyűjteményéből. A saját apja küld fejvadászokat utána.
Ő Lia hercegnő, Morrighan Királyságának Első Leánya.
Morrighan Királyságának rendjét hagyományok és egy letűnt világ történetei szabják meg, de bizonyos hagyományoknak Lia nem hajlandó engedelmeskedni. Az elrendezett házasság elől menekülő és új életre vágyó lány az esküvője reggelén egy távoli halászfaluba szökik. Egy fogadóban talál munkát, ahová hamarosan két idegen érkezik, de Lia mit sem tud arról, hogy egyikük az elhagyott herceg, a másik pedig egy ellene küldött orgyilkos.
Megtévesztés és árulás szövi hálóját a három fiatal köré, és Lia veszedelmes titkokra bukkan, amelyek elpusztíthatják a világát. A titkokon túl azonban olyasmit is talál, amire nem számított – szerelmet.
Már korábban szemeztem ezzel a könyvvel molyon, de amikor láttam hogy szerelmi háromszög van benne, akkor szépen tovább nézelődtem, mert naivan azt gondoltam, hogy lesz egy idegesítő főszereplő lány, aki 2 fiú között vergődik. Szerencsére hatalmasat tévedtem! Szó sincs erről! Ez a könyv nagyon meglepett és pozitívan csalódtam benne. Az írónő utánozhatatlan tehetséggel bánik a szavakkal és az egész kitalált világ közel állt hozzám benne éltem én is, ameddig olvastam. Aprólékosan fel van építve minden, és mindennek megvan a magyarázta, nem az a hasamra csapok és kész. Mi több  a karakterek is verhetetlenek, sokszínűek. A közepén pedig olyan csavar volt hogy csak pislogtam nagyokat és összezavarodtam, hogy akkor mi van. Nem számítottam rá, de iszonyatosan örültem neki miután helyre tettem a dolgokat. Életemben nem olvastam még ilyen jó szerelmi háromszöget és ez volt az egyik ok amiért annó nem mertem elolvasni. Remélem a következő részben sem fogok csalódni ennek fényében.
A regényt pedig 3, egy helyen 4 szemszögből olvashatjuk, amit kifejezetten ötletesnek találok, mert így nem csak a főszereplő érzéseit, gondolatvilágát ismerhetjük meg, hanem mindenki másét is. 



Szereplők jellemzése:

Arabella Celestine Idris Jezelia, Lia hercegnő

Lia Morringhan hercegnője és Első Lánya így kötelessége hozzámennie Dalbreck hercegéhez, akit még csak nem is ismer és kétségbe van esve. Nem akar érdekházasságot kötni ezért az esküvője napján elszökik az egyik szolgálójával Pauline-nal és felhagy korábbi életével, hogy újat kezdhessen Terravinban. Határozott, erős női karakter aki nem követi a hagyományokat, ő saját maga akarja irányítani az életét. Nagy kockázatot vállalt, amikor elszökött ugyanis fejvadászok veszik üldözőbe és az árulásáért halál jár. Hamar beilleszkedik új életébe és nem nyafog, ám jellemét nem tagadhatja le. Temperamentumos és éles a nyelve, nem fél visszaszólni másoknak és megvédeni magát. Bátorságáról is rengeteg alkalommal tesz tanúbizonyságot és eloszlatja az ember kételyeit, hogy ő is egy tipikusan elkényeztetett hercegnő. Sok mindenen megy keresztül és ennek ellenére sem törik meg, nem adja fel, ráadásul olyan rég elfeledett titkokat tud meg, amik megváltoztathatják a világát. 



      "Egy álmot évekig kovácsolhatsz, hogy aztán egy pillanat alatt szilánkokra törjön."
                                                           
A herceg

Nekem ő volt a kedvenc férfi karakterem. Ő is próbál kibújni rangja alól, és bebizonyítani, hogy sokkal több mint Dalbreck hercege Egy olyan herceg, akinek az apja választ feleséget.... Kiváló katona,makacs, pimasz, tökéletes nyomolvasó és bármit megtesz, hogy a hercegnő nyomára bukkanjon, mert felkeltette az érdeklődését szökésével. Mindent megtesz érte, még a világ végére is elmenne, hogy megtalálja. Ez volt az egyik tulajdonsága, az elszántsága, ami megfogott. Számomra ő az egyértelmű befutó és végig neki drukkoltam és közben azt gondoltam, hogy mennyire imádom. Remélem Lia tudja, kit kell választania.


Az orgyilkos

Egy gyilkos, akinek túl sok vér tapad a kezéhez és nem számít már, hogy kit kell megölnie. Katona, aki elvégzi a rábízott feladatot. De amikor kezdi megismerni Liát elbizonytalanodik. Nem az, akire számított és ez nagyban megnehezíti a dolgát. Olyan mintha két énje lenne. Az egyik a kegyetlen orgyilkos, aki hideg vérrel öl és nem kérdőjelezi meg megbízottját. A másik viszont kedves és egy rendes ember. Nehéz kiigazodni rajta. 

Végezetül elmondhatom újra meg újra ismételve önmagamat, hogy imádtam. Annyira magával ragadott a mű, élénk volt, izgalmas, misztikus, rejtélyes. Szerelem, árulás, bátorság, hűség, önfeláldozás. Dolgok, amik meghatározzák az életünket. Egy szuper fantasy könyv, amit főleg a fiatalabb korosztálynak ajánlanám elsősorban, hiszen a szereplők is tizenévesek de a  felnőtt korosztálynak is kikapcsoldósát és izgalmat nyújthat.

Értékelés: 5/5* 
Kedvenc karakter: Lia és a herceg
Kedvenc idézet: "– Mert az első nap óta, amikor megláttalak, minden éjjel úgy alszom el, hogy te jársz a fejemben, és minden reggel te vagy az első gondolatom. – Bár lehetetlennek tűnt, ő mégis közelebb lépett, és a két keze közé fogta az arcomat; gyengéd érintést szinte meg se éreztem. – Ha nem vagyok veled, azon töprengek, hogy merre járhatsz, mit csinálhatsz. Hogy mennyire szeretnélek megérinteni. A bőrödet, a hajadat… végigfuttatni minden sötét tincset az ujjaim között. Át akarlak ölelni. A kezed… az állad… – Hozzám hajolt, éreztem a leheletét a bőrömön. – Szorosan magamhoz akarlak húzni, és soha el se ereszteni – suttogta."
Kiadó: GABO
Oldalszám: 406


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése