2017. június 9., péntek

Marie Rutkoski: A nyertes átka

Sziasztok, Anett vagyok a mai nap egy gyönyörű borítójú, csodásan megírt történetet mutatok be nektek, ami nem más, mint Marie Rutkoski- A nyertes átka című könyve.

Fülszöveg: Megfizethetsz-e ​a szerelemért?
Amikor a 17 éves Kestrel egy rabszolgapiacon megvásárolja a herrani Arint, aligha sejti, hogy élete gyökeres fordulatot vesz. A valoriai birodalom ellen lázadást előkészítő Arin sem tervezi, hogy beleszeret a hazája leigázásáért felelős tábornok lányába. A herrani felkelés egy időre szerepcserére kényszeríti őket. Kestrel megmenti ugyan Arin életét, de cselekedete lehetetlenné teszi, hogy valaha is egymáséi lehessenek. Hűség, sötét titkok, párbajok, felborult értékrendek… Mi mindenért kell fizetni?


Nos ehhez a könyvhöz elég szkeptikusan álltam hozzá. Nem tudom pontosan miért.  A tartalma annyira nem fogott meg, de a borítója felkeltette az érdeklődésemet. Tudom, tudom borító alapján nem ítélünk meg könyvet, de én ennél szebbet nem igen láttam..
De miután elkezdtem, meg is bánta, hogy nem olvastam el korábban...IMÁDTAM.
Egy nap alatt sikerült elolvasnom, gyorsan lehetett haladni vele.
Egyetlen egy negatívuma van, hogy egy kicsit lassan indult be a történet, de valahogy nem unatkoztam miközben olvastam, na de miről is szól ez a könyv?

A történet a 17 éves Kestrelről szól, egy igazi belevaló csajsziról, akiről bármit lehet mondani, csak azt nem, hogy nem száll szembe az őt veszélyeztető ellenséggel, legyen szó akár szócsatákról, akár édesapjának örökös győzködéséről , hogy nem akar a háborúban harcolni, vagy a szerelemről..
Igen, ugyanis itt jön képbe Arin, a rejtélyes rabszolga, akit a közeljövőben vásárolt meg apjának, de különös vonzódást érez a fiú iránt..

"Nem értesz semmit, Kestrel, hiába szeret annyira a hazugságok istene!"


Arinnak homályos a múltja és nem igazán tud Kestrel meg róla bármit is, de valahogy egyre jobban beleássa magát a birtok ügyeibe és egyre közelebb kerül a lányhoz, de vajon ő is azt a vonzódást érzi a Kestrel iránt, vagy valami egész más dolog van a háttérben. Ami ha felszínre kerül, veszélybe sodorhatja Kestrelt, Arint és az egész birodalmat, hiszen egy idézőjeles "hidegháború" is zajlik  a történet alatt, ami hurrikánként átalakul egészen másba, ami nem kegyelmez senkit.....még Kestrel és Arin kibontakozó románcát sem...

"A túlélés nem bűn. A becsületedet sokféleképpen eladhatod, ha közben önmagadat nem adod fel."

A karakterek többségét nagyon bírtam. Kestrel egy igazi badass karakter, aki sosem panaszkodik, és nem várja a segítséget, hanem többnyire ő oldja meg a problémákat, de milyen cseles módon. Egy stratéga, aki nem az erejével, hanem az eszével hódít.

Arin számomra egy igazán pozitív karakter volt. Okos, vigyázatos és veszedelmes, és ráadásul, az is nagyon tetszett, hogy nem ecsetelték azt róla oldalakon keresztül, mint a nyálas könyvekben
hogy mennyire jóképű, hanem egyszer elmondták és ezzel tisztában is voltunk és ennyi...nincs nyáladzás és klisés szerelmi vallomások, hanem egy különleges párosról, akik szinte minden akadályt legyőznek akár együtt, akár külön külön.
"Hagyni fogom, hogy minden egyes Valoriai város meghaljon"

A történet több szemszögből volt olvasható ami tetszett, hiszen szinte beleláttunk a főszereplők fejébe és nem csak egy szemszögből fiygelhettük meg az eseményeket.
Egy különleges kis pihentető olvasmány, aminek a folytatása után epedezni fogsz.....akár csak én és Lorina is.



Értékelés: 10/ 9,5
Kedvenc karakterem: Kestrel
Kedvenc idézetem:" Ha egy nő alkalmas arra, hogy harcoljon és meghaljon a birodalomért arra miért nem alkalmas, hogy egyedül sétáljon?"
Oldalszám: 368
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése