2017. június 4., vasárnap

Maria V. Snyder: Méregtan

Sziasztok! Lorina vagyok, a mai napon pedig egy fantasy könyvről olvashatjátok el a véleményemet. A sok jó értékelés miatt úgy gondoltam, ezzel nem fogok mellé lőni. 
Fülszöveg: 
Merénylet, ​mágia, megpróbáltatások…
A koporsószerű sötétbe zárva nincs körülöttem az égvilágon semmi, ami elterelhetné figyelmemet az emlékeimről. Megöltem Reyadot. Megérdemelte a halált – ám a törvény szerint a tettemért én is halált érdemlek. Ixiában a gyilkosságért kivégzés jár. S most már csak a hóhér kötelére várok.
Ám ugyanaz a törvény, amely ítélettel sújt, akár meg is mentheti az életemet. Ixia ételkóstolója, akit arra választottak ki, hogy a Parancsnok egészségét a mérgezett ételektől megóvja, immár holtan hever. A törvény pedig kimondja, hogy a soron következő halálbüntetésre ítélt fogolynak – vagyis nekem – fel kell ajánlani a tisztséget.
Bravúros, pörgős történet. Nincs benne egy unalmas pillanat sem. A szereplők fantasztikusak és nagyon viccesek. Imádtam őket. A szerelmi szál, pedig annyira szépen ki van dolgozva, egyáltalán nem csöpögős és ami nagyon tetszett, hogy nincs benne szerelmi háromszög.(hatalmas sóhaj).Eleve imádom az olyan történeteket, amik egy másik világban játszódnak és vannak benne természetfeletti lények, vagy jelen esetben a mágia. Az ilyen könyvek a gyengéim. Itt is egy jól felépített világot kaptunk, amiről elég sok mindent megtudhat az olvasó. Ráadásul térkép is van benne. Szeretem ha az ilyen típusú könyvekben vannak térképek. Egy az, hogy mennyire menő, a másik hogy így jobban be lehet határolni, mi merre található. Yelena szemszögéből olvashatjuk a történetet, ami picit zavart mert szeretem ha van egy olvasó, vagy ha több szereplő szemszögéből olvashatom. Így egy tisztább képet tudok alkotni a fejemben.

"– Tényleg zajt hallottam – erősködtem. 
– Tudom. Lelöktem egy könyvet, hogy lássam, mihez kezdesz. Ám fegyverre nem számítottam. Ez a kés hiányzik a konyhából? 
– Rand jelentette az eltűnését? – Elárulva éreztem magam. Miért nem kérte egyszerűen vissza? 
– Nem. Csak hát érdemesnek tartom figyelemmel kísérni a konyhakés állományát, különösen, ami a nagyobb pengéket illeti. Így amikor az egyiknek hirtelen lába kél, nem lepődöm meg, amikor valaki hátba támad vele."

Ixia Territóriuma

Yelena a regény főszereplője éppen a kivégzésére vár, amikor kap egy ajánlatot, hogy legyen Ambrósius parancsnok új ételkóstolója, ám ez a munka majdnem egyenlő a halállal, hiszen bármikor meghalhat és addig a Parancsok "rabja" lesz. Csöbörből vödörbe, vagy mégsem. Yelena múltja nagyon sötét, brutális dolgokat kellett elszenvedni, amiket nem tudott maga mögött hagyni, így az folyamatosan kísérti őt. Erről a könyv folyamán mindent megtudunk, szépen aprólékosan mindig egy kis morzsákat. Yelena jellemfejlődését is végig követjük a könyv folyamán. A félénk lányból egy bátor, igazi harcos lesz. Nekem már az elején is nagyon szimpatikus volt, hiszen nem nyafogott, erős volt és kiállta az összes megpróbáltatást. Találékony és furfangos. Igazi talpraesett lány aki megáll a két lábán. 


Valek a Parancsnok jobb keze, ételkóstolója és egyben orgyilkos is, mégpedig az egyik legkiválóbb. Halálos. Szexi. Vicces, ugyanakkor elég hangulatember. Nagyon nehéz kiismerni, eligazodni rajta. Hol kedves Yelenához, máskor meg pillantásra sem méltatja, sőt egyenesen goromba vele. Tele van ugyanakkor váratlan meglepetésekkel. De a felszín alatt egy érző szív lakozik. Hűsége töretlen a Parancsnok, de Yelena úgy hat rá mint a méreg...
Összességében nagyon tetszett a történet egy újabb szórakoztató különleges fantasy történet, szerethető szereplőkkel. Minden korosztálynak meleg szívvel ajánlom mert nem egy csöpögős YA regényről van szó, hanem egy lebilincselő történetről van szó. Remélem kedvet kaptatok az olvasásához. 



Értékelés:5/5

Kedvenc idézet: "– Yelena, teljesen megőrjítettél. Nem kis gondot okoztál nekem, és amióta ismerlek, már kétszer is fontolóra vettem, hogy véget vetek az életednek. Valek meleg lehelete a fülemet simogatta; kellemes borzongás futott végig a gerincemen. 
– Beférkőztél a bőröm alá, átitattad a véremet, és birtokba vetted a szívemet."
Kedvenc szereplőm: Yelena
Kiadó: Könyvmolyképző
Oldalszám:446


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése