2017. május 21., vasárnap

A párválasztó: Kiera Cass

Sziasztok! Lorina vagyok és ma szeretném megosztani veletek a véleményemet egy igen csak népszerű trilógia első részéről.
Fülszöveg:
Harmincöt ​lány. Egy korona. Egy lehetőség, ami az életben csak egyszer adódik. A Párválasztóban részt vevő harmincöt lány számára ez életük legnagyobb esélye. 
A borítóját szerintem tökéletesen eltalálták, nagyon illik a könyvhöz. Átlagos könyv volt, nem lett kedvencem, inkább olyan jó volt, de azért kicsit izgalmasabbra számítottam. Kicsit olyan érzése m volt, mintha ezt már olvastam/láttam volna valahol és ez végig kísérte a könyvet. Az írónő átvett innen is, meg onnan is ötleteket és megírta a párválasztót, ami sokak kedvencévé vált. Sajnos nálam nem így volt. Van egy ilyen Barbie mese is, ami elég hasonló volt ehhez. Akkor engem még az Éhezők viadalára is emlékeztetett, csak abban több volt az akció.A társadalom számokra volt osztva. 7 volt, és ezek közül az 1-4 jól éltek az emberek onnantól felfelé elég rossz volt a helyzet és akkor voltak még a  nélküliek.

Főszereplőnk America Singer, aki meglepő módon gyönyörűen énekel. Ki gondolta volna? Egy 5-ös családban élt tehát nem voltak túl jók az életkörülményeik. A Párválasztó pedig jó alternatívának bizonyult, hogy ez megváltozhasson. Természetesen a gyönyörűséges Americat be is válogatták a 35 lány közé. A lány egyszerűségével hamar kitűnik a többiek közül, hiszen nem utánozza a többieket inkább önmagát adja és ezt hamar meg is irigylik tőle. Számomra ez hatalmas pozitívum volt. Viszont ahogy halad a cselekmény úgy alakul ki egy szerelmi háromszög, amiket egyszerűen gyűlölök. Miért jó ha van a főhősnő aki 2 srác között hezitál, és hol az egyiket, hol a másikat szereti jobban. Könyörgöm miért?! 

Maxon hercegről szerencsére több dolog is kiderül és America ráébred, hogy bizony nem olyan srácról van szó, mint akit a tévében látni vélt, az a karót nyelt, feszült, ámbár jóképű herceg. Maxonnak nincs sok tapasztalata a lányok terén, de egy igazi úriember és nagyon empatikus. Fontosnak tartja az országát és a népét, sok nyomás nehezedik rá és akkor még a jövendőbeli feleségét is meg szeretné találni.
A cselekmény szinte végig a palotában játszódott és a lányok életét követhettük nyomon, ami többé kevésbé volt izgalmas a cicaharcokon kívül, viszont nekem tetszett. Tényleg meg volt az a hercegnős érzés és annyira jól el tudtam képzelni a termeket, ruhákat, a kertet. 

Összességében ha már sok YA történetet olvastál, akkor valószínűleg ez nem egy újdonság számodra. Nem azt mondom, hogy nem volt szórakoztató, csak hiányoltam belőle azt az egyediséget, ami miatt kedvencem lehetett volna. Lehet ha korábban olvasom, akkor nagyobb eséllyel gyarapítanám ennek a rajongótáborát, de sajnos ez nem így lett. 

Értékelés:4
Kedvenc szereplő:Maxon
Kedvenc idézet:"– Na és, hogyan sikerül elboldogulnod egy szobára való síró nővel? – kérdeztem. 
Arca komikus zavart tükrözött. – Ennél zavarba ejtőbb dolog már nincs is – súgta oda riadtan. – Halvány fogalmam sincs arról, hogyan állíthatnám el a könnyeiket. 
Íme, a férfi, aki egy napon országunk vezetője lesz – a férfi, akinek a női könnyek láttán inába száll a bátorsága. Vicces volt erre gondolni."

Kiadó: Gabo
Oldalszám:360

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése